Tijdens de opleiding Zelfstandig medewerker travel en hospitality leer je alles wat nodig is om klanten goed te kunnen helpen en adviseren. Je ontdekt hoe je reizen samenstelt, boekingen verwerkt en de administratie afhandelt. Maar hoe maak je mensen enthousiast en zorg je ervoor dat ze die reis boeken? Het verkopen en promoten van reizen en activiteiten leer je ook tijdens de opleiding.
Servicegericht werken staat tijdens de opleiding centraal. Als Zelfstandig medewerker travel & hospitality ben je vaak het eerste aanspreekpunt voor klanten. Je leert hoe je gasten ontvangt en begeleidt, hoe je luistert naar hun wensen en vragen beantwoordt. Soms gaat er iets mis: dan weet je hoe je klachten netjes afhandelt. Je blijft vriendelijk in elke situatie en kunt je goed verplaatsen in de klant. Zo zorg je ervoor dat klanten met een goed gevoel terugkijken op hun reiservaring.
Je gaat ook werken aan je persoonlijke vaardigheden: zo leer je communiceren, samenwerken en presenteren. Je ontdekt hoe je gastvrij en servicegericht werkt en hoe je omgaat met stressvolle situaties en kritiek. Daarnaast leer je creatief en commercieel denken. Zo ben je helemaal klaar voor de toekomst!